Program Lucru
8:00 - 17:00

Dropshipping

Dropshipping este o forma de comert care va permite sa vindeti produse fara a avea nevoie de un stoc de marfa propriu. Daca detineti un magazin online sau aveti platforme speciale, dropshipping presupune:

  • sa adaugati in oferta dvs. anumite produse din oferta furnizorului ales
  • sa preluati comenzi prin magazinul online propriu
  • sa transmiteti comenzile catre furnizorul dvs.

Furnizorul se va ocupa de livrarea produselor catre clientul dvs. Astfel, preocuparea principala a dvs. este doar de administrare a magazinului online propriu, fara a fi nevoie de implicare directa in procesul de livrare.

Daca sunteti interesat sa incheiati o colaborare cu noi in aceasta forma de comert, va rugam sa ne scrieti la adresa de e-mail office@roben.ro

De ce sa alegeti forma de comert de tip dropshipping?
  • Dropshipping este o varianta simpla si usoara pentru a incepe o afacere online. Nu este nevoie de spatiu de depozitare, de angajati pentru pregatire si livrare comenzi, de aplicatii costisitoare pentru gestiunea stocurilor etc.
  • Se pot testa diverse produse, apoi se aleg acelea care se dovedesc a fi atractive pentru clientela targetata
  • Costurile pentru inceperea afacerii de tip dropshipping sunt foarte mici. Acestea se refera cel mai mult in promovarea online: SEO, marketing online, campanii Google, optimizare etc. Nu este nevoie de sume importante pentru investitia in stocuri de marfa sau in alte lucruri ce tin de logistica
  • Se poate prezenta o oferta bogata de produse avand in vedere ca nu este necesar ca acestea sa fie in stoc. De asemenea, oferta poate fi usor modificata prin adaugarea de produse noi, astfel se atrag mai multi clienti, sau prin renuntarea la cele care nu se dovedesc a fi vandabile
  • Biroul poate fi unul mobil, practic se poate lucra de oriunde, singura conditie este de a avea un laptop performant, aplicatii care sa asigure o comunicare rapida si conexiune la internet
  • Este o „carare” deja batuta ce a demonstrat ca dropshipping-ul (bine facut) este un model de afacere profitabil chiar si pentru incepatori
Detaliat, iata care sunt pasii in dropshipping
  • Incheiati un contract cu furnizorul ales in functie de criteriile dvs. de evaluare (tip de produse vandute, pret, cantitati minime de comanda, mod de comunicare etc.)
  • Selectati produsele pe care doriti sa le integrati in magazinul dvs. online
  • Promovati cat mai bine produsele pentru ca sansele ca acestea sa fi comandate in magazinul dvs. online sa fie ridicate
  • Clientul dvs. plaseaza comanda in magazinul dvs. online, datele sale personale se inregistreaza la dvs., iar plata se poate face direct la dvs. (online) sau ramburs (banii ajungand tot la dvs.)
  • Transmiteti comanda catre furnizorul dvs. si platiti conform contractului incheiat cu acesta (la pretul si in termenul de plata negociat)
  • Furnizorul pregateste si livreaza comanda clientului dvs., in numele dvs.
Criterii importante in alegerea furnizorului
  •  Pentru a va fi usor sa integrati produsele furnizorului in platforma eCommerce pe care o folositi, acesta (furnizorul) ar trebui sa va puna la dispozitie un feed care sa contina informatii despre produse (denumire, poza, descriere, dimensiuni, pret)
  • Este important sa stabiliti cine si cum prelucreaza comenzile, daca le preluati dvs. si le transmiteti intr-un anumit mod si timp catre furnizor, sau daca se poate automatiza cumva fluxul de comenzi
  • Disponibilitatea furnizorului de a livra la nivel national este un criteriu foarte important daca si dvs. va adresati clientilor din toata tara. Daca va adresati doar unei zone, ar trebui sa va asigurati ca furnizorul poate livra in acea zona
  • Un alt criteriu important este modul in care furnizorul ambaleaza produsele, tipul cutiilor si al etichetelor folosite, trimiterea unor mostre gratuite etc.
Ce ar fi bine sa mai stiti despre dropshipping
  • Pentru a evita situatia de a nu putea onora comenzile, datorita lipsei de stoc la furnizor, ar fi bine sa va asigurati ca produsele sunt disponibile la furnizor inainte de a confirma livrarea catre clientul dvs.
  • Uneori, pentru a avea vanzari si rulaje mai mari, este nevoie sa oferiti preturi mici, ceea ce poate influenta profitul dvs. Sfat: incercati sa faceti oferte atractive pentru clientii dvs., dar care sa nu scada prea mult din profitul dvs.
  • Ar fi bine sa stabiliti de la inceput reguli de livrare si preturi aferente, mai ales daca aveti contracte cu mai multi furnizori. Comunicarea flexibila si rapida este esentiala!
  • Este important sa faceti cunoscute foarte exact si clar conditiile de returnare a produselor in cazul in care clientii dvs. doresc sa renunte la ceea ce au comandat
  • Pentru ca furnizorul dvs. este total invizibil pentru clientul dvs., orice problema care ar putea aparea, legata de calitatea si livrarea produselor, trebuie sa o solutionati dvs. Cu cat veti reusi sa comunicati clar si concis cu furnizorii si cu clientii dvs., cu atat mai putine vor fi situatiile neplacute
Cateva sfaturi
  • Atunci cand reinoiti ofertele nu uitati de sezonalitatea produselor. Cautati si adaugati din timp in oferta dvs. produse specifice unor perioade din an: ziua indragostitilor (14 feb), Dragobetele (24 feb), 1 si 8 martie, venirea primaverii, Sarbatorile de Paste, Ziua copilului (1 iunie), vacanta de vara pentru copii si perioada de concedii in general, inceperea scolii, Ziua Nationala (1 dec), Sarbatorile de iarna, Craciunul, precum si sarbatorile onomastice. Incercati sa faceti oferte atractive cu aceste ocazii, oferte pe care sa le promovati online, astfel incat sa aduceti cat mai multi potentiali cumparatori in magazinul dvs. online
  • Testati mai multe produse, chiar daca unele vi se pot parea la inceput „fara de succes”, pentru a afla cum puteti obtine un profit mai mare. Nu va costa nimic. Doar le adaugati in oferta prezentata in magazinul dvs. online si urmariti ce se intampla
  • Cereti feedback clientilor dvs., incercati sa comunicati cu ei si sa aflati cum v-ati putea imbunatatii oferta si serviciile. Nu luati in nume personal feedback-urile negative, tratati toate mesajele de la clientii dvs. in mod constructiv
  • Oferiti servicii de calitate inalta si creati-va o imagine pozitiva pentru ca in acest fel veti atrage mai multi clienti si ii fidelizati pe cei existenti
  • Concentrati-va pe un anumit domeniu si specializati-va pe acesta. Statisticile arata ca magazinele online ce ofera produse pentru o anumita nisa de clienti au o mai mare notorietate si mai multi clienti. Specializarea pe o anumita nisa va ofera si o usurinta mai mare in organizarea afacerii.

„Este uimitor ce pot face oamenii obisnuiti daca se apuca de treaba fara idei preconcepute!” (Charles F. Kettering)

Articol scris de: Ioana Otoiu, Brand Manager & Manager Comunicare

Foto: shutterstock

Continuând să utilizați site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Mai multe informații.

Setările cookie de pe acest site sunt setate să permită "permiterea modulelor cookie" pentru a vă oferi cea mai bună experiență de navigare posibilă. Dacă veți continua să utilizați acest site fără a modifica setările cookie-urilor sau faceți clic pe "Acceptați" mai jos, atunci sunteți de acord cu acest lucru.

Inchide